Beautiful Every Time
Bonjour.


Diary About Links

Hey there , Qurr here . You just stepped into my nonsense world . Happy enjoy the clumsy story , have a blast


Follow | Dashboard


Credits.


Template by : Shira Radzuan
Basecodes by : Ainabillah
Resources : x x x

Best view with Google Chrome


Intan ! Goodluck and fighting for future :')

Pukul 7.10 pagi , masuk kelas , duduk atas kerusi tetiba shamira tegur

Eh Qurr , tahu tak hrini last day Intan dekat sini :')

Hah ? biar betul ? dia jadi pindah rumah mak long ke mcm dia ckp ritu ? 
* smbil tgok Intan dari jauh * 
emm yelah tu , sbb tadi dia dah suruh sir anajee potong register name dkt buku rekod , jadi lah tu 

Oh , emm konfem sunyi lepas ni 

*masing2 termenung * 


Well tak sngka , walaupun kami jadi classmates tahun ni , tpi rasa mcm dah adik beradik . Gelak sama2 , menangis sama2 , study sesama , menyanyi melalak sesama , gegosip sekali . Ingat lagi time kiteorg nak jawab paper biologi , tgh2 study iera bukak cerita pasal dia nak pindah , agak pelik lah kami asal tetiba bukak cerita pasal pindah2 ni , pastu aku pun cakap laa 

Ehhh takpayah pindah laa Intan , duduk sini . Sunyi hg tkda 

Kalau boleh aku pun taknak pindah , tpi cuba hg duduk dekt tempat aku , hg tau rasa dia mcm mna 

*tetiba Intan menangis * 

Haa sudah , gelabah aku . Then aku pun slow talk dgn dia smbil dibackup oleh iera , dilah dgn shamira . Rupanya ada kisah disebalik semua tu . Unfortunetly aku pulak fefeeling lebih , but nsib sempt cover . Mula2 tempat tu ada aku , intan , dilah , qis , iera jea . Bila dah start kami cool downkan intan , haa shila , shaera , nurin , aqilah dtg serbu . Kami pun support Intan , lepas dgr cerita dia baru laa aku tahu kenapa Intan kdg2 mood dia okay kdg2 tak .Time tu semua org mcm tak kisah jea , padahal time tu tgh last view untuk exam paper 1 biologi , tpi semua tauk jea buku tepi , dpt A ke tk belakang kira . Start jea haritu , kami try untk happykan dia . Tak kisah lah mcm mna pun , as long dlm hritu , kami punya matlamat bagi dia gelak walaupun kejap . Ingat time lepak petang untuk study paper fizik , ada aku , iera , dilah , intan , qilah . Haha kami bila dah join together takde lah namanya study , kelaut lah jawabnya . Then ad satu part tengah buat sesi meluahkan tekanan dan perasaan , haha tetiba iera jatuh kerusi siap ada ayat yg smpai skrg aku ingt " AKU TAK FAHAM DIAAAAAAAA ! * kedebushhh * . K waktu tu aku dah tk ingt dah , bantai gelak smpai takda bunyi suara . Then aku tetiba terpndng dkt intan , at the same time kiteorg dah bagi dia gelak . Intan tak perasan maybe time tu , aku bgi isyarat mata suruh tgok intan dkt qilah , iera , dilah . Diorg senyum jea . And lastly sebelum kiteorg balik , dilah spontan tanya intan " Hg happy tak harini ? " Intan jawab " Hmmm happy sgt2 :) " Wohoooo aku rasa nak nanges time tu , mmg itu pun tujuannya . 


Apa guna jadi sahabat kalau time kawan kita susah kita takda , bila dia senang baru kita muncul . Hidup bukan mcm chispmore , kejap2 ada kejap2 hilang . Perlu keikhlasan , kesetian , dan kejujuran . Bukan sekadar nak ambik kesempatan atas org lain :) . So tadi lepas2 dgr Intan nak pindah , kami semua mcm terkejut gila , but still keep calm jea sbb taknak bgi Intan susah hati . Start pagi tu ada senamrobik untk sambutan hari guru , so student semua terlibat . So time ni akulah org plg excited pegi ajak intan senamrobik sepuasnya :p . Mula jea muzik , aku dgn intan org plg semngt senam , pastu join pulak iera , qilah , syerah dekt depan , last2 baru dilah join . Haha lepas habis tu semua dah pakat lenguh kaki , letih . Sementara tunggu pengawas siapkn alatn untk sukanneka , kami pun start buat konsert sendiri . Haha yg bestnya , lagu semua sedih2 , qilah lah org first pegi bantai lagu bersamamu - jaclyn victor . See ? haha sadis bunyinya . So aku pun ikut jelah mood diorg , lepastu nyanyi lagu inteam , haa hambek nasyid lah pulak tetiba . Last2 semua dok bantai gelak . Aku dgn intan sambung jea karok lagu teman pengganti , sambil rap part RJ . hahaha seriously awesome . Intan asyik gelak jea tgok aku tencunggap nak rap lagu , but biar jelah asalkn aku happy :p . Then kami start ah gosip2 pasal tweetfamous yg dok bash sana sini , k lepas rasa bosan sgt tetiba loceng rehat bunyi . Haa semua mcm dpt feel balik mood dtg . Part nak rehat semua laju , especially Intan dgn aku :p . So kami pun buat mcm jemaah haji pegi kantin . Satu row panjang , ada aku , iera , dilah , shamira , syerah , shaera , qilah , qis , intan . Org usha pelik jea , but kami act mcm takda apa2 jadi . But time ni spent time kejap jea sbb intan dah busy urus borang pertukaran dia . hm semua tercari2 intan smpai dah nak pukul 1 tak nmpk2 jugak dia . Last2 dah nak balik baru jumpa kejap , itu pun tk sempt nak wish selamat tinggal sbb dia nak rushing pegi pejabat . Kami pun balik dgn mood yg tak brpa nak ada , tpi aku rasa ni the best decision yg intan buat . Mungkin dia dah terlalu lama tanggung benda ni sorg , biarlah dia jadi bebas kejap :') , dia dah cukup kuat tempuh benda ni sorg tnpa bantuan org lain . I wish Intan , you better get this , you deserves it . Jgn sia siakan peluang ni , fighting for you future babe , we will support you till the end . Forever remember our promise , lastly jgn lupakan kami dekat sini :'D . " Satu hari nanti mesti kita akan jumpa balik dekat U ^^ "  - intan wishes - . Amin :') 





abaikan yang kiri , tengok yang kanan . K thanks . wkwkwkwk :p


Thanks Intan for everything . Nice moment to remember w/ you . Intan Farahans Binti Munir Adini